Een boekhoudmedewerker is reeds lang tewerkgesteld bij een bedrijf. De situatie met haar rechtstreekse baas is zeer moeilijk. De spanningen lopen zo erg op dat ook andere medewerkers van het bedrijf eronder lijden.
De gedelegeerd bestuurder neemt een bemiddelaar onder de arm.
Uit het gesprek onder de leiding van de neutrale en betrokken bemiddelaar blijkt dat de boekhoudmedewerker reeds veel veranderingen heeft meegemaakt binnen het bedrijf. Ze voelt zich benadeeld en onbegrepen. Haar eerste baas werd volgens haar onterecht ontslagen. Zij kreeg toen ook niet de kans om hem op te volgen. De nog jonge en nieuwe gedelegeerd bestuurder vond haar te oud en niet competent genoeg. Bovendien had de medewerker een echtscheiding en een zwaar auto-ongeval achter de rug. De huidige rechtstreekse baas had geen weet van heel deze geschiedenis en had de houding van de medewerkster steeds foutief ingeschat.
Door de tussenkomst van de bemiddelaar werd het wederzijds respect hersteld. De medewerker kreeg veel meer vrijheid om haar werkuren te kiezen. Haar rechtstreekse baas deed veel meer moeite om het werk van de medewerker te appreciëren. De kwaliteit van het werk van de medewerker verbeterde enorm en ze had opnieuw plezier in haar werk.